Rapporteren
"Als dit idee al zoveel op heeft geleverd, waarom doen we dan niet...!"
Dat wat het saaiste onderdeel van IdeaRealization lijkt is van essentieel belang om een cultuur te creëren van continue verbeteren. Meetbare resultaten zorgen voor een duurzame buy-in van het management, draagvlak bij de medewerkers en een stroom aan nieuwe ideeën.
Aan het einde van de realisatie word de eind-meting uitgevoerd. Hiervoor wordt dezelfde methode gehanteerd als bij de nul/meting, alleen is de oplossing nu wel in werking. Het verschil tussen de nul/ en de eindmeting is het resultaat dat kan worden gecommuniceerd in de organisatie.
De objectieve resultaten en de manier waarop die behaald zijn, worden door het realisatie team geëvalueerd. Indien er gedurende de realisatie nieuwe ideeën zijn ontstaan, dan worden deze ook vastgelegd.
De resultaten worden in de organisatie bekend gemaakt, zodat ze voor de hele organisatie inzichtelijk en zelfs herbruikbaar zijn. Dit gebeurt niet zonder de successen te vieren. Leven in de brouwerij!
Op basis van de evaluatie kan worden bepaald wat goed ging en de volgende keer beter kan. Deze adviezen worden door het realisatieteam – gevraagd en ongevraagd – gedeeld met collega’s en de Idea Council.
Met de het delen van de behaalde resultaten en het vieren van succes blijft het vliegwiel van nieuwe ideeën en nieuwe successen in beweging. Ook wordt de impact van idee-realisatie vergroot, doordat steeds meer afdelingen geïnspireerd raken om te gaan verbeteren op basis van de waardevolle ideeën van medewerkers.
|
Meer weten over de Idea Realization aanpak?
Download de whitepaper. |
Meer weten over welke vijf elementen het succes bepalen bij Idea Realization?
Download de whitepaper. |