Maar… wat is het doel van een event?
Als je alleen een spetterend, Instagram-waardig personeelsfeest wil organiseren, lees dan vooral niet verder. Maar als je event in een groter geheel past, dan moet het event een blijvend effect hebben. Of het nu gaat om een cultuurverandering, een nieuwe strategie of een innovatieve insteek, het succes ligt in de mate waarin de deelnemers tijdens het event actief onderdeel worden van het traject. Iedereen wil namelijk wel veranderen, maar niet veranderd worden. Dus geen saaie-terugblik-op-het-afgelopen jaar, geen death-by-powerpoint, geen lange speeches, geen outside-in workshops en geen best-practices. Want die veranderen deelnemers allemaal in luistervee. |
Wat dan wel? Laat deelnemers zelf actief aan de slag gaan met echte kansen en uitdagingen vanuit de eigen organisatie.
Voorafgaande aan het event wordt de betrokkenheid al aangewakkerd, doordat medewerkers al hun ideeën kunnen delen en met elkaar in gesprek gaan over de cultuur, de strategie, of de verandering.
Het denkproces wordt gestart en er ontstaat al een positieve vibe.
Voorafgaande aan het event wordt de betrokkenheid al aangewakkerd, doordat medewerkers al hun ideeën kunnen delen en met elkaar in gesprek gaan over de cultuur, de strategie, of de verandering.
Het denkproces wordt gestart en er ontstaat al een positieve vibe.

Tijdens het event wordt dan niet veel gesproken en nagedacht, maar gaan de deelnemers actief aan de slag om ideeën die ze met elkaar gekozen hebben verder uit te werken: in een brainstorm, als tastbaar prototype of als werkende oplossing. Het combineren van denkkracht en daadkracht maakt dat de deelnemers niet als toehoorders of toeschouwers het event doorstaan hebben, maar dat ze onlosmakelijk onderdeel zijn van en eigenaarschap hebben in het traject.
En de next day? Dan zijn de oplossingen direct in gebruik en de prototypes zo ver afgerond dat het een fluitje van een cent is om tot een definitieve oplossing te komen. De waan van de dag krijgt er geen grip op. En de deelnemers? Die zijn niet alleen betrokken, maar ook bevlogen!
Pridea begeleidt het gehele proces van de eerste verzameling van ideeën, de selectie van geschikte ideeën voor de verschillende stromen op het event, de briefings, de begeleiding tijdens en na het event. Met een commitment op het gezamenlijk tot aan de finish brengen van de gewenste verander- ideeën.
Pridea begeleidt het gehele proces van de eerste verzameling van ideeën, de selectie van geschikte ideeën voor de verschillende stromen op het event, de briefings, de begeleiding tijdens en na het event. Met een commitment op het gezamenlijk tot aan de finish brengen van de gewenste verander- ideeën.

Zo wordt jouw event van een eenmalig feestje geüpgrade naar een belangrijke schakel op weg naar blijvend effect.
En een bijkomend effect? Medewerkers ervaren hoe ze zelf bijdragen aan de verandering en daarmee het succes van de organisatie. Dat geeft zin en moed om steeds weer actief bij te dragen aan nieuwe initiatieven.
En een bijkomend effect? Medewerkers ervaren hoe ze zelf bijdragen aan de verandering en daarmee het succes van de organisatie. Dat geeft zin en moed om steeds weer actief bij te dragen aan nieuwe initiatieven.
Onderzoeken hoe een IdeaEvent bijdraagt aan de doelstellingen van jouw organisatie?
Laat ons contact opnemen en maak van je event een resultaat! |